Återkomsten

Jag vandrade hemåt i det lätta snöfallet 
Utan att bry mig om den minsta skugga eller det svagaste läte
Jag skuttade hemåt i ett nästan ödelagt Asarum
Det bara pirrade
I hela mig

Jag önskar att det var av förälskelse eller av ren ja onykterhet
Men när jag sprallade ut i vägen och gick zick-zack på trottoaren så kände jag mig bara så fri
Lycklig och fri

Sedan
Utav bara farten
Så börjar jag sjunga och skratta för mig själv
Barasådär
Så där gick jag och sjöng högt
Inget nynnande här inte
På I Wish I Was a Punkrocker och Färger i en vind från Pocahontas
Jag antar att de sångerna tilltalade mig just då

Ja
Ibland är jag lite mer onormal än andra
Men det är inget jag mår dåligt över
Tvärtom

Nu ska jag ta tag i mitt åh-så-säkra liv
Leta upp något lagom farligt och spännande
Någon som har lite spänning i vardagen att bjuda mig på?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0