100119 - Lullaby for the taken

Idag har jag varit sämst på precis allt. Inte min dag direkt men jag mår inte sämre för det! Faktiskt :)

Jag har insett en sak. Eller egentligen en massa saker men denna är det jag vill ta upp idag; att denna terminen så är ensamhet en helt annan sak. Visst upplever jag en hel del ensamhet med tanke på att jag bor själv osv, men det känns som en självvald ensamhet och inte en uppgiven ensamhet. Jag har väl alltid varit lite av en ensamvarg antar jag, men denna gången så är jag ensamvarg med ett uppdrag. Eller mer flera uppdrag och ett mål - studenten.

Jag måste vara ensam så att jag får tiden att göra de saker som behövs göras. Vilket är en del och dessutom viktiga saker. Betygsgrundande. Och tidskrävande. Som för att göra saken ännu värre så är det mycket muntliga redovisningar och jag h a t a r sådant. "Att prata är ju det enklaste!" - yeah right ..


Ville väl mest förtydliga att jag trivs i min ensamhet och att jag kommer att vara en tråkig och dryg person mer eller mindre konstant fram till Juni. Efter att ha bläddrat lite i almanackan insåg jag dessutom att jag inte alls kommer komma hem den 5 februari nästa gång. Närmare den 19 februari - lagom till sportlovet! (Om ens då, med tanke på att hela sportlovet måstemåstemåste verkligen måste ägnas åt revision)

Den som lever får se helt enkelt!

Pussen  ♥



© Quentin JOURDRAN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0