Som om allting har förändrats fast ingenting har hänt

Det är konstigt det här livet man lever. Utan att undra eller fundera så funkar det som man kan tro att det ska. Men minsta längre tankegång och ifrågasättning gör att små och stora ting förändras. Kanske inte radikala förändringar. Kom däremot ihåg att även små ändringar kan vara viktiga.

Bara för att jag är liten så är jag inte oviktig (vilket borde vara mitt motto nu när jag tänker efter)

Detta skulle dock
inte bli ett blogginlägg om min längd, utan mer om min tillvaro som den är just nu. Och jag kan hälsa att den är precis så älskvärt lagom kaosartat att man inte kan må annat än bra! Efter att jag har funderat lite från och till över mig själv och ja, livet är kanske att överdriva, men situationen just nu, har jag kommit fram till att det finns en sak som får mig att må bra - fastän jag blir lika överraskad varje gång. Denna saken råkar vara de tillfällen då jag blir totalt överväldigad, förvånad och då det är så sinnessjukt oväntat att något ska ske eller hur något/någon är.

Det oväntade är
det jag förväntar mig. Förmodligen är det därför som jag älskar att ha något helt omöjligt att tråna efter - fascinerad som jag blir över att se om jag lyckas eller inte att få det jag vill ha. Allt detta har förföljt mig i ett motto under fem år eller liknande: "Jag strävar efter det som jag inte kan få". Jag har en förkärlek för ordet omöjligt.

Och nu när jag läser igenom det jag nyss präntat ner så inser jag att ingen annan än jag förmodligen förstår vad jag menar. Vilket såklart är helt underbart. Då har ju ni också lite trevligt att fundera på!



Jag kan helt ärligt erkänna att jag är totalt nöjd med hur allt ser ut just nu. Dagarna springer iväg mot julhelger! (Vilket påminner mig om att jag ska skicka ut inbjudningar till Jul-kak-knyt-kalaset ikväll) Och alla älskar vi ju julen med stort J - fastän man inte behöver älska precis ALLT med den ;)


Bjuder på en hemsida med kläder att titta på men absolut inte röra, eftersom det förmodligen skulle göra så att du inte kan roa dig överhuvudtaget på ett bra tag. Men ja som sagt, titta kan man alltid!
www.bluefly.com


Just det! Måste bara MÅSTE nämna att det blir clubbin' i Köpenhamn på fredag med Natasha, Signe & Tina :) Är det något som gör en motiverad till att plugga satan under en vecka så är det utgång med heta väninnor och snygga danskar! (Ok då, jag har väl någon slags kärlek till danskar men jag lovar de ÄR snygga!)


Men nej nu tvingar jag mig själv att läsa klart i Un sac de billes och sen blir det lite läsning i Allt för min syster innan sängen kallar på mig!


Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0