A midsummernight's dream..

Midsommarafton.
Någon mer än jag som inte förstår all uppståndelse kring denna högtid?

Jag slipper i alla fall en del av det svenska traditionella firandet,
för jag ska jobba på en väns bröllop :)

Men visst,
det är väl hela tjusningen med midsommar,
att det varje år ser mer eller mindre exakt likadant ut.

Jordgubbar.
Stång.
Barn som dansar.
Några "barnsliga" vuxna som dansar.
Aquavit (i första hand till de "barnsliga" vuxna som har dansat).
Dragspel på sina håll.
Sill.
Blomsterkransar.
Nypotatis.
och allas vår favorit: regnskurarna.


Hoppas ni får en underbar midsommarafton,
jag återkommer imorgon med ev. bröllopstabbar ^^
/ Charlotte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0