Hur klarar man sig?

Jag mår inte bra. Vem försöker jag lura egentligen?
Ingenting går min väg,
det verkar som om alla vägar istället går bort från mig.
Jag vill vara starkare samtidigt som jag inte vill vara såhär stark alls.

Det känns som om allt är åt helvete just nu.
Varför vet jag inte heller.
Syns det på mig hur jag känner?
Hur jag mår?

Jag vet inte ens om det är stora problem jag har.
För vad ska jag jämföra med?
Jag skär mig inte.
Jag gråter mig inte till söms. Jag gråter inte alls.
Och jag har inte självmordstankar.
Men jag saknar något.
Jag känner ingen lycka.

Vem kan jag lita på?
Varför är jag så jävla feg?
Vad är det som håller kvar mig i denna ruttna känslan?

Jag har så många frågor jag vill ställa men inte vågar.
Ställa till vem?
Ska jag ringa bris?
Prata med en psykolog?

Vem kan jag lita på?

Lämna mig inte här själv. Du är nästan det enda jag har kvar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0