something has changed

Det är konstigt men det har faktiskt hänt saker i mitt liv sen jag tog mig själv i kragen. De två senaste veckorna må ha varit upp till bredden fyllda med skolarbete, men det är på nåt sätt något som min hjärna inte har brytt sig om ett dugg. Den har totalskitit i det och levt vidare. Den senaste veckan och dessa två dagar denna veckan har jag träffat mer folk än vad jag gjort den senaste månaden. Något som jag är fruktansvärt glad över.

Mådde väl inte helt friskt i fredags - som vissa påpekade - men då skyllde jag på alkoholen och möjligtvis att det var fredag så då är man trött. Men på söndagen då jag kom till Kstad hängde väl inte kroppen med till 100 % heller. Så måndagen blev en sjukisdag och idag också. Alltså, jag har struntat i en svenskauppsatsskrivning och en biologiredovisning. Hallå, är det bara jag som märker skillnad här? Hade det varit för några veckor sedan så hade jag ignorerat hjärnans värk och gått till skolan ändå.

Gratulera mig, det är det enda jag gör just nu. (samtidigt som jag ignorerar faktumet att detta kanske kommer slå tillbaka inom en kort framtid - men då är jag iallafall f r i s k!)

Däremot så valde jag helt fel dagar att vara sjuk och ha konstant huvudvärk på - då de av någon jävla anledning bestämmer sig för att renovera gudvetvad i lägenheten ovanför. De börjar borra, hamra, såga osv. klockan 8 på morgonen, håller på tills 13 då jag antar att de tar rast och sen fortsätter de med glädje hela kvällen fram till kl 22. "Jag har huvudvärk här nere ni skulle inte kunna dämpa er lite TACK?!"

Så jag har flytt till biblioteket nu, detta älskade älskade älskade underbara bibliotek! Därav att jag också kan skriva detta inlägg, mitt internet hemma är som sagt ej existerande .. Så efter att ha lånat två diktsamlingar av Maria Vedin och hyrt två franska filmer så ägnar jag nu en timme vid datorn. Känns väl förtjänat om jag får säga det själv.

Strax beger jag mig på jakt efter ett mysigt litet bord till mig där jag kan plugga inför matteprovet imorgon. Ni kan ju inte på allvar tro att jag slutat plugga helt - jag menar, det finns ju inte så mycket mer jag kan göra om dagarna.

Ikväll blir det antagligen teater med Johan Ulvesson i enda rollen och imorgon skolan återigen.

Nähä, 20 minuter kvar av min tid att spendera på facebook och bloggar!




Adiosen                                                            ♥


Kommentarer
Postat av: Newgren

hihi jag har johan ulvesons autograf ^^ han kom in på bokia i lördes och köpte 4 st pocketböcker av mej ^^ mohahaha

2009-10-04 @ 23:11:42
URL: http://newgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0