15 Aug; Back to school .

Första dagen i nya världen.
Första gången med totalt nytt folk.
Första biten på ett nytt liv?


Imorse, vid 7-tiden, satte sig jag och Lisa på en buss till Kristianstad.
Lite nervösa, men på ett sätt inte alls nervösa.
Jag hade i alla fall en konstig känsla i magen.
Men den försvann inte totalt förrän jag var hemma igen.
Så om det hade något med skola att göra vet jag icke.

Kom dit, efter sisådär 40 minuters gående i tomt city, och satte oss i aulan.
Ni kan kanske förstå att folk vred på huvudena både åt höger och vänster.
Men, hur lätt är det egentligen att se vilka som ska gå vad?

Okej, det var kanske någon jag kände igen från intagningsprovet.
Men inte många. Inte många alls.

Nu kan jag förstå att de som inte känner mig men läser min blogg,
(om det nu finns några?)
inte har en aning om vad jag ska gå för linje.
Så jag tänker nu ta det kortfattat:

Jag ska gå IB (International Baccalaureate) på Söderportgymnasiet i Kristianstad.
IB är en internationell linje och alla lektioner hålls på engelska.
Förutom andra språk då.
Och eftersom IB-programmet egentligen bara är två år,
men här i Sverige så går alla andra tre år,
så räknas första året som ett förberedande år.
I tvåan och trean har man sedan bara 6 ämnen.
Som man mer eller mindre får välja själv. ^^

Hela linjen går väl mer eller mindre ut på att man ska få en bred utbildning,
(säger de inte så på alla linjer? :S)
och få vara mer självständig än på andra program.

Känns bra, spännande till och med :)
Men sen är det ju det här med att pendla.
Tidiga mornar är inte riktigt min grej.
Tyvärr.

Ojoj, detta blev långt.
Och jag som lovat mig själv att försöka skriva korta inlägg >.<
Åt helvete som vanligt då ja ..

Imorgon börjar skolan på allvar och jag hoppas att mina framtida klasskamrater visar lite mer personlighet då.

Sov gott allesammans <3

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag är jävulskt avundsjuk på dig som ska gå IB. Har insett att det borde jag också gjort ='(

2007-08-15 @ 22:43:19
URL: http://peetite.blogg.se
Postat av: Kajsa

Tidiga mornar :S :P

2007-08-16 @ 06:54:45
URL: http://wisslan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0