21 Aug; Money, money, money ..

Har ni tänkt på hur mycket man planerar och hur mycket man vill ha i den här åldern?

Om jag ska ta mig själv som ett exempel så är det såhär:
Jag vill på språkresa.
(kostar pengar)
Jag vill flytta närmare skolan. Till egen lägenhet eller som inneboende.
(kostar massa pengar och kräver mycket planering)
Jag vill börja övningsköra och så småningom har jag ett körkort att betala. (+körlektioner)
(kan komma att kosta en helvetes massa pengar!)
Jag vill uppdatera min garderob i alla fall något i månaden.
(pengar är såklart en nödvändighet här med)
Jag vill roa mig, ni vet umgås.
(inte säkert det är gratis det heller)

Men om vi återgår till det här med resa och lägenhet.
Vilket ska avklaras samtidigt som man lägger undan en summa till körkortet.
Så börjar jag undra hur man ska bära sig åt ..?

Det är vid detta tillfället det där fina ordet "prioritera" dyker upp.
Men hur prioriterar man utan inkomst?
Och hur får man inkomst utan att skolarbetet skadas?
Hur får man inkomst i min ålder, överhuvudtaget?

Javisst finns det sätt.
Det finns t.o.m. många sätt.
Men allt ska passa också.
Som ett jädra 1000-bitars pussel.

Dessa ständiga funderingar och problem över pengar och allt annat.
Det är inte mer än att man på något sätt känner sig lite stressad för tillfället ...



Okej jag sa att det skulle bli en uppdatering om våran Åhus vistelse.
Och visst ska det det.
Bara inte just nu.
Inte ikväll.
Är inte upplagd för det. ^^

Nej nu ska jag läsa klart sidorna i historiaboken!
Imorgon är det skola igen som vanligt.
Det som är annorlunda imorgon är att skolorna här i Karlshamn börjar!
Så det blir till att gå upp i ottan för er med ;)
Mihi, skadeglädje xD

Sleep as good as you possible can,
'cause tomorrow is a new day ..

Kommentarer
Postat av: Annie

Det går nog att lösa ska du se ;)

2007-08-22 @ 17:09:24
URL: http://annien.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0