7 Aug; Skona mig ..

Idag har jag och Lina varit på fodercentralen (eller vad det nu heter, det mittemot Janneberg i alla fall), på Posten, på Lantmännen och på City Gross på jakt efter en säck.
Vet ni inte vad en säck är?
Hur kan ni inte veta vad en säck är?
En säck är en sådan brun, stor påse som man kan använda att hoppa säck i.
Eller använda som tomtesäck på julafton eller klä ut sig till troll med. xD
Förstår alla vad jag menar nu kanske?


Okej nu ska vi försöka få allting att klarna här.
Livet blir aldrig som man tänkt sig.
Det är vi överens om, eller hur?

Men tänk då om man hade hela livet planerat och allting skulle på enligt planerna.
Kan man då säga att man levt?
Känns det inte lite som om det är någon/något som suttit och styrt allihopa med en joystick eller något?
Typ som när man spelar The Sims:
"Jaha, nu måste Charlotte gå på toan. Jag vet vad vi gör! Vi gör så att hon blir kär i "Pelle" och så kan de få ett barn som vi utan att fråga Charlotte döper till "Fulunge". Sedan ser vi till så att Charlotte får jobb som barnvakt och så tillslut dödar vi henne genom att hon får stå nära spisen när den brinner! Mohahaha!"

Fan vad läskigt det hade varit .. :S

Och (jag vet att detta är logiskt, men ibland är jag överlogisk) är man lycklig och nöjd precis hela tiden är man liksom olycklig på samma gång.
Man ser ju ingen skillnad om man inte vet olikheterna, eller hur?


Jag vet att kärleken är svår.
Men jag tror att när det är som svårast,
är det bästa man kan göra att se på den tiden som var lättast och ljusast.

Jag vet att ibland går allt åt helvete.
Men tänk då på då det var himmelrike.
 Istället för att fastna i helvetet.

Jag vet att man inte kan vara förberedd på allt.
Men då vore det ju ingen sport med något.
Fyfan vilket trist liv.

Och Angelica sötnos,
jag är fan så mycket mer hopplös än dig.
Du skulle bara veta ...



Inga händelser & inga känslor,
Inget liv.

Kommentarer
Postat av: angelica

är du mer hopplös än mejj?? nä skulle inte tro de du;) kan lova..fråga lisa om hur vi har de..

2007-08-07 @ 22:41:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0