Le huitième jour en France

Hej dar hemma!

Ni ser, det blir nagra dagar mellan inlaggen. Sa mkt att gora, sa lite tid.. Nu sitter jag iaf igen pa mediateket for att bara ta det lugnt och kontakta omvarlden lite. Jag hade ocksa planer pa att skaffa gmail sa att jag kunde skicka hem ett mail till mamma & pappa, men de verkar ha blockat alla slags mailstallen har sa det skets sig ratt sa rejalt.

Idag har jag antligen fatt mojligheten att ga lite for mig sjalv pa stan! superskont ska ni veta (jag ar inte en san som orkar vara social hela tiden) plus att jag o Cassandra behovde lite tid ifran varann eftersom vi nu borjar ga varandra pa nerverna sa att saga.. Alonetime is nice :)

Sen sist jag skrev sa har vi varit pa besok i Cannes (ni vet, filmfestivalstaden) och pa Marineland och sett spackhuggarshow, riktigt bra bada delarna! Imorgon ar det Monaco och Monte Carlo som galler och sen pa sondag ska vi till Nice :) trevligt trevligt..

Skolan kunde varit varre faktiskt, med tanke pa att jag last franska i 6 ar sa ar det inget nytt direkt, men det ar anda bra for vi gar igenom de jobbiga delarna som conditionell och subjonctif (det ar inte enkelt inte) och sa pratar vi mkt. Hela STS-rorelsen kunde ju varit battre, med planering och sa men annars flyter det pa bra!

Igar flyttade det in annu en dansk in hos oss, sa nu ar vi 3 danskar och 2 svenskar som bor i samma lagenhet. Det ar inte direkt trangt men jag undrar hur vi ska fa plats vid middagsbordet ikvall.. Ikvall ar det forresten volleynight! Vilket betyder volleyboll pa nagon strand. Ska bli skitkul, alskar volleyboll!


Har skickat vykort, men har tre stycken kvar att skicka till sa det ska jag jaga pa stan idag hade jag tankt!
Jag saknar er dar hemma ska ni veta, och som nagon sa idag sa hade det varit harligt att fa aka hem for en dag och sen komma tillbaka ;) fortfarande lite sur over att jag missar ostersjo ocksa men jag kommer over det om ett tag. Hoppas jag..


Kommer inte pa mer att skriva nu.
(Kan tyvarr inte heller ladda upp nagra bilder..)
Hoppas att allt ar bra iallafall!


Bisous                                                                     ♥

Kommentarer
Postat av: Favoriten

Jag saknar dig!! <3

2009-07-18 @ 18:45:22
Postat av: Anonym

Buffen challe! Det finns inte en chans i världen att de blockat det!

Saknar dig, du måste höra av dig direkt när du kommer hem för jag vet inte när du gör det..

2009-07-23 @ 22:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0