Det tar lång tid att nå fram till en början

och då blir det torsdag.

Just nu längtar jag intensivt efter helg, efter karlshamn och efter ledighet i allmänhet. Det hade varit helt underbart att ha en helg där jag inte kände någon press alls att behöva plugga. Det behövs nästan alltid. Och nu börjar det lugna ner sig litegranna i skolan - inbillar jag mig. Det vore kanske bättre ifall det inte blev mindre i skolan att göra, för efter jul gäller det att vara påpåpå. Fokuserad och motiverad. Planerad.

Jag har väl egentligen en uppsats att skriva till imorgon, och egentligen en labb rapport också. Det blir gjort - klart det blir - frågan är bara när. Inte just nu i alla fall.

Jag vill skriva dikter och berätta om vardagliga ting i snygga formuleringar. Svenskalektioner skadar. Påverkar.

Lycklig är jag däremot för att det finns en massa snygga och förälskade människor runt omkring mig. Inte många ensamma. Det gör min ensamhet lite lättare att stå ut med. Fast det är klart. Om någon bara vill anfalla mig med intresse, snygghet och mystik så är det fritt fram. Alla medel är tillåtna - desto konstigare och förvånande desto bättre.

I'm open to suggestions.


Jag kortar ner mig själv idag. Försöker få lite skrivet på WLA2. Det ska gå bra det här. Det kommer gå bäst.


Trevlig helg!


Adjö                                                                 ♥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0