Hey november!

Det är läskigt när man själv inte inser hur snabbt tiden går. Ärligt talat, det är snart jul .. Men det är bara bra, för just nu ser jag fram emot julmys riktigt mycket. Alltihopa faktiskt - till och med julpynt verkar vara accepterat av min hjärna för tillfället! Det säger en del jag lovar och svär.

Fast det är klart. Hade jag fått byta ut julen mot låt oss säga sommar så hade jag utan minsta tvekan gjort det.

Gosh vad jag är hungrig. Var hemma igår från skolan pga illamående, yrsel och huvudvärk (låt oss anta att det var orsakat av influensavaccinet jag fick i onsdags). Och att vara sjuk i lägenheten i Kstad innebär att man inte kan göra mycket mer än typ sova, äta och stirra in i väggen. Ja, det och plugga om man skulle ha ork över till det. Detta gjorde att min gårdag såg ut såhär: Vakna runt 7.25 och bestämma sig runt kl 8 att det blir ingen skola idag. Sjukanmäla sig - försöka somna om. Sova fram tills klockan 11 då jag började fundera på att kanske det var dags att äta frukost. Ignorera tanken - somna om. Då klockan närmar sig 13 makar jag mig ur sängen och tuggar långsamt i mig lite frukost. Lägger sig i sängen, tycker synd om sig själv fram till klockan är 15.30. Inser att duscha är kanske en god idé. Tänkt och gjort.

Duschen hjälpte kan jag hälsa. Den och kopparna kaffe jag hällde i mig tillsammans med en panodil. Lyckades skriva klart en uppsats (!) men hoppade mer eller mindre över middag (två mackor - räknas ej i min värld). Så idag, då jag bestämt mig för att för en gångs skull vakna i god tid och hinna med att fixa mig och allt, vaknar jag i vanlig ordning kl 7.25 = för sent! Hinner bara äta en macka för att sen cykla till skolan.

Så här sitter jag alltså hungrig. Som det ser ut just nu så hoppar jag lunch också (jag är verkligen sjuk på mer än ett sätt just nu) men jag har ett äpple i skåpet som jag strax tänker tugga i mig.

Nämnde jag förresten att jag slutat för dagen men sitter kvar i skolan ändå? Jodå, så är det. Har nyss skickat in uppsatsen jag skrev klart igår och fixat diverse ärenden på internet. Väntar på att systern ska sluta skolan så vi kan bege oss ut på jakt efter fars-dag-present. Och så ska pappa dyka upp i Kstad för vi ska till Elgiganten och diskutera bärbar dator. Så att cykla hem känns lagom onödigt - i min värld.

Ikväll ser det ut att bli budget-utgång med Tina. Detta innebär zero alkohol och fribiljett till Grand. Har man inte mycket annat bättre för sig så har man inte det :)

Imorgon stannar jag också i Kstad för där är någon slags modevisning på T-baren som jag ska gå på med Tina. Söndag åker jag däremot tåget hem till Asarum för att fira fadern.


Jag hoppas jag mår bättre ikväll och resten av helgen!

Puss&pet på er!                                                                  ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0