I've been thinking

och det som tydligast har kommit fram är hur många frågor jag har och hur många som jag skulle vilja ställa till svars. Men så tänker jag att det kanske är bäst och lättast att inte bry sig om det. De får leva och välja så som de själva tydligen vill. Jag får helt enkelt leva med deras beslut. Även om de råkar vara mellanstadiebeslut. Det är trots allt de som har fastnat och inte jag.

Men det ser bättre ut på alla fronter. Läget är stabilt och jag mår bra. Jag vet nu vilka jag har runt mig och vilka jag borde lämna i det förflutna. Där finns de som jag verkligen vill kämpa för att ha kvar i mitt liv och de som faktiskt får kämpa själva för att behålla mig som vän.

Det som gnager inuti lite smått är att jag inte har gjort något alls för att förlora vänner. Antagligen är det bara som det är denna gången. Allas och ingens fel samtidigt. Märkligt men sant.

Höstlov har vi iallafall nu och alla jag känner förtjänar det så fruktansvärt mycket den här gången. Synd bara att alla verkar ha saker upp över öronen att göra trots att det är lov och trots att man borde vara ledig och inte plugga alls. Ödets ironi att få massa att göra då man ska vara ledig I guess ..

Jag fattar inte varför jag inte uppdaterar lite och oftare istället för mycket och sällan. Det blir bara jobbigt såhär. Men det verkar vara det som funkar för mig och då är det så det är. Nu verkar ju datorn funka i Kstad igen, men jag vågar inte hoppas på att den lever då jag återvänder efter lovet. Jag har ju trots allt trott att den fungerat tidigare och sen nästintill sparkat ut den då den inte funkade.

Jag har dålig datorkarma - eller något i den stilen.


Nu tänker jag fortsätta med en muntlig presentation om vampyrer som jag måste färda idag. Ikväll ska jag äta middag ute med Anna vilket ska bli trevligt och intressant. Imorgon blir det heldag och helnatt med älskade Martina. Då blir det först balklänningstittande för hennes del och sen har vi planerat Disney-maraton kväll/natt. Underbartunderbart :)

Sen ser det (antagligen) ut såhär:
onsdag: träffa Cassandra & Elin i Kstad, träffa Natasha & Tina i Khamn på kvällen då det blir Singstar hos Sara och sen karaoke på Harrys
torsdag: umgås med Lina
fredag: klipptid Kstad kl 9, IKEA med pappa (?) och sen utgång med systern på kvällen
lördag: plugga (annars är jag körd) och sen maskerad hos M&H på kvällen
söndag: plugg, packa och tillbaka till Kstad

Och med det var lovet slut. Jodå, jag lär ju verkligen, inte, hinna med allt det där pluggandet som jag hade tänkt mig. Fast. Det gör inget. För jag hinner med så mycket annat skoj och välbehövligt!

Nej nu får jag avsluta det här innan det blir uppsatsliknande plus att jag måste plugga..


Stay tuned


Noor, Tekla & Cassandra i Göteborg 17/10 2oo9

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0