100106 - onsdag

Nu börjar slutspurten på jullovet och det gäller att utnyttja alla minuter och sekunder man har till övers. Dagen skulle egentligen börjat med att träffa Lisa en kort stund men planerna ändrades, sånt som händer. Istället panikar jag lite mer över vad som ska tas med tillbaka till lägenheten och när och hur det ska komma dit. Det är ju inte bara jag och en resväska kläder denna gången, utan stolar som snoddes till nyårsaftonen och en spegel bland annat. Och sen behöver jag ju inte endast packa ner en väska med de kläder som ska finnas i lägenheten utan jag måste även packa en väska med kläder och annat viktigt till fredag - då jag ska till Malmö :)

Så idag blir det allmänt packa och plocka ihop och skriva små check-listor om jag orkar vara sådan. Efter middagen sen hoppar jag på tåget till Bromölla där M plockar upp mig, så får jag äntligen se hur han har det hemma hos sig! Hur och när jag kommer hem ikväll är ett problem jag löser under kvällens gång.

Imorgon, torsdag, ska
hela familjen hjälpa mamma att flytta på ett helt bibliotek till ett annat rum. Det kan ju ta sin tid det men det blir nog spännande.. Sedan hoppas jag på att pappa kör mig direkt till lägenheten så har jag lite tid där den kvällen att plugga eller fixa med vad som kan tänkas behöva fixas.. Måste köpa basvaror också. Länge sedan som det var så tomt på matfronten som det är där nu. Så det är väl torsdag. Frågan är alltså om jag ska packa ner saker och dylikt att ta med till Kstad då, eller om pappa kör mig dit en gång till på söndagen?

Fredag sen
i alla fall! Lite plugg med Natasha och så ska vi lösa ett problem med mat innan vi tar tåget ner mot Malmö och Tina med flera. Kommer dessutom träffa Amanda! :) Middag med trevliga tjejer och sedan utgång står alltså på schemat den kvällen/natten.

Lördag - Söndag
är svårare att planera då jag bara antar att jag åker Malmö-Khamn på lördagen och sen får skjuts till Kstad av pappa på söndag kväll. Men, samtidigt känns det lagom onödigt att åka hela vägen hem på lördagen om jag ska till Kstad ändå på söndagen. Problemet är bara då att jag måste ha packat dit alla grejer redan på torsdag. Undrar om det ens går?


Har som sagt lite att fundera och panika över idag. Och då vill jag helst bara sätta mig ner i soffan och se på en film. ICKE! Hm.. möjligen kan jag packa en resväska med kläder redan nu och så kan ju pappa bara packa ner den i bilen på söndag och köra själv till mig i Kstad?

Jag löser detta ska ni se!


Kyssen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0