Talar utan pauser skriver utan mellanrum slåss utan ord

Det är läskigt stilla nu. Som om inget händer men allting kommer att hända. Livet har tagit en paus och det som trots allt händer är mer enkla stunder än riktiga händelser. Det är dramatiklöst, ochockerande och glöms bort oerhört mycket snabbare än snön smälter sig sönder.

Vad sägs om att Du försvinner snabbare än snön denna gången? Okej? Lugnt?
Tack.


Jag har inte tid att tänka men allt detta lugn gör att hjärnan plockar fram sådana saker som man slutat fundera på för länge sedan. Hjärnsubstansen måste trimmas till beachen 2010. Problemsubstans. Den måste bli tight så som min kära vän Natashan brukar säga. Just nu är min hjärna otight. Därför längtar den sig bort från oralspress och examspanik till händelser från en annan tid. Min upplärda färdighet att analysera och tolka har visat sig ha förödande konsekvenser och jag hatar att övertänkafunderaöver. Konstant. (och nu börjar jag tänka franska istället)

Tautologi
- torde vara det ordet som står mig närmast hjärtat. Hyperbol, oxymoron och assonans säger jag bara! Jag är så äckligt hjärntvättad nu så min substans inte längre är sig själv utan mer en genomskinlig, trögflytande sörja som jag knappt har användning för.
Någon som annonserat ut en hjärna som passar mig? Jag är inte så kräsen just nu. (Inte imorgon heller)



Ju längre jag går ju närmare kommer jag tillbaks. Ju fler steg jag tar desto lättare trampar jag på samma ställe. Ju mer hjälp jag får hur ska jag någonsin hitta mig själv?



Googlade universitet i Prag innan idag förresten. Hittade ingenting. Kände mig meninglös. Förstod varför jag inte ska plugga vidare direkt efter studenten. Jag vet inte vad jag vill. Jag vet inte var jag vill. Jag vet inte OM jag vill. Men jag vet att jag måste.

Frågan är: kriminologi, landskapsarkitekt, media&kommunikation, franska&italienska eller kanske något annat av alla de roliga intressena jag absolut inte har? J'aime moi-même - sans doute.

En annan sak
jag älskar är hemligheter, mystik och allt som är okänt. Nya städer och att gå vilse. Åhå vilsen i en storstad! Förlåt nu blir jag rörig här. Jag älskar såklart att hitta rätt också. Men inte förrän man varit vilse och orolig och sådär i en stund.


Hur kommer det
sig att jag tar alla mina tankar och utan att överhuvudtaget skapa nåt samband skriver ner allting här och komprimerar allting i ett och samma inlägg istället för att dela upp det i flera stycken som med jämna mellanrum laddas upp istället? Jag är nog inte så smart.
(Det är nog inte du heller)



Nej ge mig nytt syre och nya äventyr and I'll be happy to bring you some logical sentences about me and the rest. Until then I'll stay complicated, surreal and extraordinary. Och svensk, fastän jag hatar allt med det och lite till.



Swayaway




































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0