Vad ser vi då vi ser bakåt?


2oo8 var året då hela livet vände upp och ner och man stannade ute längelänge så blev 2oo9 året då mycket hände men på ett lugnare och vuxnare vis. I överlag så var det förmodligen mitt mest upptagna år då jag inte hade tid med sånt jag ville, utan var tvungen att göra sånt som inte direkt lockade, egentligen. Skolan blev med ens allvarlig och jag arbetade på riktigt för första gången i mitt liv. Alltså ett väldigt allvarligt, upptaget och lite tradigt år om jag får säga det själv. 2oo9 toppades dessutom med en hel del förändringar och tappa-bort-sig-själv. Allmän förvirring och en hel del tårar.

 

Kort sammanfattat månad för månad:

Januari:
Efter ett underbart nyårsfirande och ett avslut på 2oo8 som bestod av permanentat hår och mitt första riktiga förhållande så såg det ut som jag hade koll på livet. Det bestämdes att jag skulle flytta till en lägenhet i Kristianstad – inget mer pendlande för mig! Basket, Betnér och blond.

 

Februari:
Det var mycket att umgås med flickorna i Khamn och i mitten på månaden tog förhållandet med E slut. Livet som singel fortsatte samtidigt som jag sökte typ 1000 jobb till sommaren. Slet hårt i skolan. Systern fyllde 20 år.

 

Mars:
Gammal kärlek dök upp första gången detta året. Glädjen var dock kortvarig. Mycket plugg och vi åkte till Köpenhamn med franskan för att gå på fransk mässa – sövande till 90 %. Tonade håret brunt och kände mig som en annan människa. Lisa fyllde 18 år vilket firades med buller och bång. Jag mådde sämre och sämre, vem var jag?

 

April:
Lägenheten blev min, dags att flytta in! Jag var kärlekskrank och ytterligare en gammal kärlek dök upp utan förvarning. Och samtidigt vibrerade det mellan mig och kod 26 under påskhelgen. Förvirrad och stressad till tusen. Jag & Natashan invigde min balkong med pannkakor, jordgubbar och banan under vackert vårsolsken. Upptäckte och knarkade Milow. Minsta kusinen Eric fyllde 1 år. Månaden avslutades med en spännande fredag/lördag med Lisa & Lina då allt gick snett hur vi än gjorde!

 

Maj:
Firade en mysig och nykter valborg i Åhus med söta vänner och kort därefter konfirmerade sig lillebrorn. Jakten på kärlek fortsatte i stil med att inte leta alls. Plugg plugg tjohej. Det var IB-fest med tema Cartoons&Superheros och jag var utklädd till Lilla My. Började fundera över vad begreppet Hemma egentligen betyder.

 

Juni:
Äntligen sommarlov! Jobbade ideellt på Ringamålafestivalen tillsammans med Anna under tre dagar. Sydde mig en klänning. Festade in sommarlovet samtidigt som Signe firade sin 18-årsdag och gav samtidigt upp allt hopp om att någonsin få min snygge dansk. Jobbade på Bokia ihop med Lina. Hade en underbar midsommarafton inne hos Sara i stan. Vibrationerna mellan mig och kod 26 exploderade. Och jag kände mig snygg. Jag var snygg.

 

Juli:
Inleddes med helg i Kalmar med släkten för att fira min och kusin Marcus 18-årsdagar. Och sen bar det av – 3 veckor i Frankrike och jag insåg att jag inte hade någon aning om hur eller vem jag var. Lärde känna världens finaste Cassandra. Förlorade något jag aldrig får tillbaka. Kom hem och allt började gå sönder runt omkring mig.

 

Augusti:
Inleddes med Magnus Ugglas underbara revy med systeryster! Hade 1,5 vecka matte i skolan innan skolstart. Misslyckat festande och gråten fanns i närheten. Malmöfestivalen med Tina gav mig nytt syre precis innan skolan satte igång igen och jag var ensam i Kstad. Gammal kärlek dök upp för andra gången detta året. Blinkade och ett antal vänner försvann.

 

September:
Träffade N för tredje gången i mitt liv och denna gången såg det ljust ut. Hemskt mycket skolarbete. N bokstavligen åkte iväg till andra sidan jordklotet. Lina fyllde äntligen 18 år och det blev utgång och jag flirtade med D. Veckorna var kaosartade. Livet var mer komplicerat än förut.

 

Oktober:
Hade en mysig halvhelg i Göteborg tillsammans med Cassandra, Tekla och Noor. Även en viss Åktobeer-fest hanns med och jag mådde bättre. Skrev klart min Extended Essay – check! Natashan hade 18-årskalas och var för första gången ute i Kstad. Kollade balklänning och hittade knappt inget. Månaden avslutades med höstlov som bestod av bl.a. middag med Anna, Disneykväll med Martini, film med Elin, utgång en onsdag i Khamn med Natashan & Tina, firning av Sandra med utgång och sist men inte minst maskerad hemma hos Malin & Henrik. Kan ha varit det bästa lovet detta året!

 

November:
Präglades av en massa inlämningar i skolan. Även en vaccination hanns med. Besökte Lunds Universitet – funderade över framtiden – fikade med Amanda! Alla pusselbitar började falla på plats och livet var rätt harmoniskt. Åkte till Köpenhamn med Signe, Natashan och Tina och festade så vi knappt mindes var vi var.


December:
Nostalgi nostalgi på alla sätt och vis. Jobbade helger på Bokia. Var sjuk väldigt mycket – omotiverad därtill. Planerade ett jul-kak-knyt-kalas i lägenheten som inte blev av. Det snöade extremt mycket och vi hade en vit jul! Hade jullov och blandade folket i Khamn med små besök i Kstad. Blev så blond som jag aldrig tidigare i livet varit. Tog tummen ur röven och ansökte om körkortstillstånd – snart övningsköra alltså. Juldagen på Harrys med trevligt folk. Nyårsafton hos Ida med trevligt folk – pussade på M.

 

Inte världens bästa år, men man måste ha nergångar för att ha uppgångar anser jag. Att 2010 kommer bli ett uppgångens år tvivlar jag inte ett dugg på!

 

 

Hej med er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0